Wirtz Filmproductie
Film stimuleert onze verbeelding en vertelt ons nieuwe verhalen. We hebben deze verhalen met nieuwe perspectieven nodig om elkaar te begrijpen, nieuwe dingen te leren en de wereld op een andere manier te bekijken. Bij WIRTZ zijn we door onze jarenlange ervaring gespecialiseerd in het maken van opdrachtfilms. Met het juiste verhaal, een creatief concept en een goed geregelde productie creëren we professionele bedrijfsfilms die je bijblijven. Ook een bedrijfsfilm laten maken die impact maakt bij jouw doelgroep? Wij zijn het videoproductiebedrijf dat je zoekt!
Bedrijfsfilm
Waarom zou je een bedrijfsfilm laten maken? Videocontent stimuleert verschillende zintuigen waardoor de boodschap van het verhaal als compleet en inspirerend wordt ervaren. Deze type content worden ook als 4x zo boeiend dan statische inhoud beschouwd. Daarnaast wordt een video maar liefst 60.000 keer sneller verwerkt in ons brein dan een artikel. YouTube is dus niet voor niets de op een na populairste zoekmachine ter wereld. Van een bedrijfsfilm tot aan een wervingsvideo: videocontent is tegenwoordig een belangrijk type content wat niet meer weg te denken is uit ons huidig media- en marketinglandschap. Als je moet kiezen tussen een statisch beeld, artikel of een bedrijfsfilm is de keuze dus al snel gemaakt…
Een bedrijfsfilm is dus een uitstekende manier om op te vallen bij je doelgroep, bij potentiële klanten of om nieuwe werknemers aan te trekken. Maar ook creëert een bedrijfsfilm een gevoel van trots bij huidige werknemers. En precies dát is iets waar wij graag gezamenlijk op zoek naar gaan: een gevoel. Vaak herinneren we de films die ons een bepaald gevoel hebben gegeven. Ze hebben ons geraakt. Wij leggen dit gevoel op een cinematische manier vast in de bedrijfsfilm die jij voor ogen hebt. Hoe we dit doen? Met een creatief concept en goed gebruik van storytelling.
Creatief concept
Met een bedrijfsfilm breng je de identiteit van de organisatie naar voren. Het is daarom van belang om het verhaal op een aansprekende en vernieuwende manier te vertellen. Dit is het moment waarde conceptfase om de hoek komt kijken. Om een creatief concept te kunnen schrijven wat geheel aansluit bij jullie organisatie vragen wij naar jullie missie en visie. Dit helpt ons inzichtelijk te krijgen wat jullie als organisatie relevant maakt. Deze informatie verliezen wij gedurende de conceptfase niet uit het oog. Juist niet. Vanuit deze input beginnen wij met het verzamelen van ideeën. Met alleen de beste ideeën bouwen een passend en creatief concept voor de bedrijfsfilm die bij jou past.
Storytelling
Onze in-house creatievelingen zijn experts in het gebruik van storytelling. Zij bedenken en realiseren bedrijfsfilms door verschillende gebeurtenissen en verhalen als één samenhangend geheel te presenteren. Hierdoor genereer je betrokkenheid bij de doelgroep. Het is van belang dat er in zowel de opbouw als het concept gebruik wordt gemaakt van storytelling zodat de kijker gedurende de gehele film diens spanningsboog behoudt. Je wilt ten slotte dat de kijker een connectie voelt met het verhaal en daarom ook die video afkijkt.
Maatwerk
Dus, met een krachtige corporate film kun je dus een hoop bereiken. Omdat wij geloven in maatwerk kijken we graag gezamenlijk naar de beste mogelijkheid om jouw bedrijfsverhaal te realiseren. Wij nemen je graag mee in onze werkwijze en proces die we onderscheiden in de volgende fases: pre-productie, productie en post-productie.
Pre-productie
De pre-productiefase is de eerste stap in de richting van een bedrijfsfilm. In deze fase worden de voorbereidingen voor de productie gedaan zodat we tijdens het filmen niet voor verassingen komen te staan. Zo wordt het script van de film (indien gewenst in samenspraak) geschreven en we gaan opzoek naar de definitieve draailocatie(s). Wanneer er sprake is van een voice-over wordt ook de juiste match gevonden tussen de meest passende voice-over stem en het script. Elke organisatie heeft een ander idee van hoe het productieproces er uit ziet. Wij denken ongeacht de productieaanvraag graag met je mee!
Productie
De productie is de tweede fase in ons werkproces maar eigenlijk starten we tijdens de pre-productie al een deel op. In deze fase hebben beide partijen helder voor ogen hoe de visuele toon van de bedrijfsfilm gaat worden.
Een bedrijfsfilm is het visitekaartje van jouw organisatie en daarom een belangrijk onderdeel binnen de interne en externe communicatie. Om ervoor te zorgen dat jullie al je aandacht kunnen steken in de vertegenwoordiging van jullie organisatie ontnemen wij graag alle kleine zorgen. We maken een planning voor de draaidagen en voor aanwezige regie. Maar ook ontmoeten wij indien nodig de (hoofd)personen uit de film. Of dit nou echte medewerkers, presentator(en) of acteurs zijn. Als videoproductiebedrijf beschikken wij over de benodigde apparatuur om de film te draaien. Daarnaast hebben wij ook diverse techniek om de draaidagen van de juiste belichting te voorzien. In deze fase werken de producer(s), regisseur, cameramensen en de techniek gezamenlijk toe naar de opnames die plaats zullen vinden.
Post-productie
Na de opnames begint ons team aan de selectie van de meest passende beelden. Vervolgens beginnen onze editors aan de montage van de film. We zullen in deze fase een eerste opzet presenteren waar één of meerdere feedback rondes bij inbegrepen zijn. In de post-productie vinden ook de kleurcorrecties plaats. Omdat we tijdens de draaidagen zorgen dat er altijd genoeg beeldmateriaal wordt geschoten kunnen we meerdere video’s aanleveren. Deze video content kan zowel ingezet worden op de sociale mediakanalen als in de bedrijfspresentaties. Je kunt er ook voor kiezen om de huisstijl van je organisatie in de bedrijfsfilm door te voeren doormiddel van stijlelementen en vorm. Denk hierbij aan een passende intro of naamtitels van de personen die in beeld komen. Het doorvoeren van huisstijl elementen in een film zorgt voor consistentie en herkenning bij de doelgroep. Zij weten door het kleurgebruik en de logo’s al dat het gaat om jouw organisatie.
Ready to create a story?
Ben jij klaar om een bedrijfsfilm bij WIRTZ te laten maken? Er zijn veel bedrijven en merken die jou voorafgingen. Wij hebben onder andere samengewerkt aan films voor Unilever, Openbaar Ministerie, Gemeente Amsterdam, ABN AMRO, Philips, Air France, GVB en nog vele andere!
- ABN AMRO: game changers
Mensen die elke dag keihard werken om het verschil te maken. Voor het klimaat, de sport, de kunst. ABN AMRO helpt ze om hun droom waar te maken. Wij maakten een sponsorfilm voor de bank en portretteerden zes van deze ‘gamechangers’, die allemaal op hun eigen manier impact maken. - NS
NS speelt een verbindende rol in de reis van ons allemaal. Wij legden dit vast in een film. De reiziger van nu is namelijk een andere dan die van 2025 of 2040. Sterker, begrippen als ‘treinreiziger’, ‘fietser’ of ‘automobilist’ vervagen. Het is niet meer óf de auto óf het openbaar vervoer, maar én-én: net wat het beste bij je past. We blijven in ieder geval altijd in beweging met behulp van NS. - Nederlands Forensisch Instituut: Momentum
Momentum is een onorthodoxe corporate fictiefilm voor het NFI waarbij de kijker direct in een crimescene wordt meegezogen. We blijven letterlijk staan in het momentum, het allesbepalende moment waar meer informatie uit af te lezen is dan je op het eerste gezicht zou kunnen verwachten.
De camera zoomt tot op microniveau in op specifieke details die alleen met hulp van de NFI waarde krijgen voor het onderzoek naar misdaad. Op deze manier wordt duidelijk dat de efficiënte, innovatieve en grondige forensische analyses van het NFI in combinatie met het werk van politie een grote bewijswaarde hebben in de uiteindelijke rechtsgang.
Neem vrijblijvend contact met ons op zodat we samen kunnen sparren over een bedrijfsfilm voor jouw organisatie!