INFO

Livestream

Een goede livestream of online tv-talkshow kunnen je op het puntje van je stoel zetten. Sterker nog: een goede online uitzending zorgt ervoor dat je als kijker het idee hebt fysiek aanwezig te zijn bij het event. Afstand is niet meer relevant, je kunt dus een groter publiek aanspreken en je boodschap naar een livestreambredere doelgroep communiceren. Wil je jouw online bijeenkomst neerzetten als een volwaardige talkshow? Thuis online, in de zaal, of allebei. Via livestream of hybride. Laten wij nou veel ervaring hebben in het produceren van online uitzendingen.

Van internationale congressen voor de Rijksoverheid, tot online uitzendingen voor ABN AMRO tot online bewonersbijeenkomsten voor ProRail. Wij maken een programma dat mensen willen zien en betrokken houdt. We zorgen voor interactie met de kijker. Het online publiek kan vragen stellen of chatten tijdens de uitzending. Ook maken we gebruik van quizzen en polls waardoor de kijker echt betrokken blijft. Daarnaast kunnen wij video’s voor in de uitzending zoals reportages of portretten van begin tot eind produceren. Wij zorgen voor begeleiding door tv-programmamakers, met als resultaat volwaardige talkshows die een reguliere bijeenkomst of webinar overstijgen.

Let’s create a story

Online event

Wij denken graag met je mee als je een online event wilt organiseren. We zoeken altijd samen naar de juiste invalshoek in de inhoud om het verhaal op een aantrekkelijke manier te kunnen vertellen aan de kijker. Onze kracht en ervaring zit in het ontzorgen van de opdrachtgever en samen de inhoud vertalen naar een aansprekend online programma met een groot bereik. We garanderen stabiliteit in alle faciliteiten. Zowel op het gebied van techniek en faciliteiten als bij het brengen van de inhoud, kunnen wij jullie adviseren en ondersteunen.

Het begint allemaal met je doelgroep en je boodschap. Op basis van die informatie kunnen we gezamenlijk kijken naar de meest passende vorm van een online event. Wil je bijvoorbeeld alleen online publiek uitnodigen of ook mensen fysiek in de zaal. Wil je een interactief programma aanbieden waar deelname van het publiek wordt verwacht of liever in één richting ‘zenden’ zoals bij het uitzenden van een persconferentie, TED-talk of een college. Kies voor de vorm die het best past bij je doelgroep en je boodschap.

Kwaliteit

Wij bieden online programma’s van hoogwaardige kwaliteit. Wat betreft inhoud en faciliteiten. We hebben alles in huis om een professionele uitzending te produceren. Vanuit de kantine op kantoor of vanuit een volwaardige tv-studio. En alles ertussenin.

Sinds corona is het maken van online uitzendingen uitgegroeid tot een specialisatie van ons team. Van productie tot de inhoudelijke invulling. En van techniek tot faciliteiten, we garanderen telvisiewaardige uitzendkwaliteit. We streamen altijd in full HD en waar nodig in 4K.

Platform

Livestreams kunnen worden uitgezonden via verschillende platforms, maar ook via social mediakanalen. Het platform bepaalt naast de technische mogelijkheden ook de gebruikservaring van de kijker.

Zoek je naar interactie met je publiek of wil je alleen informatie zenden. Wil je in de uitzending gebruik kunnen maken van een chat functie of polls, of wil je juist geen reacties. Wil je je publiek een persoonlijke uitnodiging met de link naar het streamingsplatform sturen, of wil je dat zomaar iedereen kan meekijken. Wij helpen je met het maken van die keuze.

Interactie en bereik

Uiteenlopende mogelijkheden van interactie zorgen ervoor dat het publiek daadwerkelijk een onderdeel van de uitzending kan zijn. Zo kun je de kijker een quiz, chat of poll laten doen om betrokkenheid te verhogen. De resultaten kunnen besproken worden in het programma. Zo neemt de kijker direct deel aan de discussie in de uitzending en kan zo bijvoorbeeld ook vragen stellen aan de hoofdgast.

Dit ‘gesprek’ met het publiek creëert niet alleen een extra element in de uitzending. Maar biedt ook specifieke informatie die jou meer inzicht geven in hoe je doelgroep denkt en wat zij nodig hebben. Deze informatie kun je vervolgens goed gebruiken om je communicatie- en marketingstrategieën scherp te stellen.

Een online uitzending zoals een livestream of webinar biedt niet alleen interactie mogelijkheden, maar kan ook een groter bereik genereren. Mensen hoeven niet meer te reizen om bij je event aanwezig te zijn, fysieke afstanden vallen weg. Maar ook tijd is geen issue meer. Als je de uitzending niet live kunt bekijken, kun je deze op elk moment terugkijken. Door fragmenten in te zetten op socials kun je ook interesse wekken bij een nieuwe doelgroep. Zo kan je bereik alleen maar groeien.

Ready to communicate your story?

Communiceer jouw boodschap via een livestream of webinar naar je doelgroep net als ….

  • MARQUES Congres 2022 
    Al een paar jaar mogen wij de jaarlijkse conferentie van MARQUES op audiovisueel vlak verzorgen. In 2021 hybride: met mensen in de zaal én online kijkers over de hele wereld. In september 2022 live in Madrid. Een week waar merkenrecht advocaten bijeen kwamen voor plenaire sessies, workshops, een culturele avond in Casino de Madrid én een galadiner bij Palacio del Negralego. Opdrachtgever: MARQUES.
  • WCEF
    De circulaire economie is één van de essentiële oplossingen om de uitstoot van broeikasgassen flink terug te dringen en de doelen van het klimaatakkoord van Parijs te bereiken. Door het slimmer en zuiniger omgaan met grondstoffen wordt verspilling en vervuiling tegengegaan. En dat levert 50% minder uitstoot op! Dat was de boodschap van de online conferentie WCEF+Climate, het World Circular Economy Forum + Climate. Landen, organisaties en bedrijven hebben tijdens de conferentie gezamenlijk een concreet actieplan opgesteld om over te gaan op circulair produceren. WIRTZ heeft de complete virtuele conferentie geproduceerd met maar liefst 21 online tv-programma’s met internationale gasten. In de studio én online. We waren verantwoordelijk voor de inhoudelijke vertaling van het circulaire verhaal naar een boeiend en volwaardig online tv-programma. Geproduceerd in opdracht van Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Ministerie van Buitenlandse Zaken in samenwerking met NEP Group en MediaMonks.
  • Internationaal MHPSS:
    In oktober 2019 organiseerde het Ministerie van Buitenlandse Zaken de International Conference on Mental Health & PsychoSocial Support. WIRTZ was verantwoordelijk voor de live congres registratie, meercamera interviews, reportages en de aftermovie. Tijdens dit congres werd aandacht gevraagd voor geestelijke gezondheid en psychosociale hulp voor mensen in crisisgebieden. Alle belangrijke spelers in het veld zijn aanwezig. Van internationale beleidsmakers en bewindspersonen tot NGO’s, hulpverleners met jarenlang ervaring in conflictgebieden en mensen met zgn. ‘lived experience’. De live registratie werd uitgezonden op YouTube en de verschillende interviews en reportages zijn uitgezet op de Engels- en Nederlandstalige website van de Rijksoverheid. Hierboven is de aftermovie van het congres te zien. Opdrachtgever: Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Liever een bedrijfsfilm laten maken of een animatiefilm laten maken? Daar zijn wij ook gespecialiseerd in!